Saturday, July 08, 2017

Två eller tre saker jag glömde berätta för dig

Utläst 170707: Två eller tre saker jag glömde berätta för dig av Joyce Carol Oates

Oates är ju en oerhört produktiv författare och jag tycker bättre om hennes ungdomsromaner än vuxenböckerna, som ofta är väldigt tjocka. Imponerande är även att hon skriver så inkännande och aktuellt om ungdomar fast hon är född 1938. Hon skriver ofta om trasiga människor med problem och det känns alltid äkta.

Tink Traumer gick sista året på den fina skolan Quaker Heights Day School. Hennes mamma var en känd skådespelare och hon har även själv varit med i en TV-serie som barn. Redan när romanen börjar får vi veta att Tink tagit livet av sig, men ingen vet varför. Vi får träffa hennes vänner Merissa, Nadia, Hannah, Chloe, Anita och Martine. Tink lämnade små ledtrådar om att hon mådde dåligt och ville inte att de skulle förvänta sig något av henne.

Två eller tre saker jag glömde berätta för dig
http://www.adlibris.com/se/bok/tva-eller-tre-saker-jag-glomde-beratta-for-dig-9789163873546

No comments: