Wednesday, June 07, 2017

På grund av Leon

Utläst 170604: På grund av Leon av Jenny Leeb


Den här boken tog jag med som pocket och läste ut under en helg i Köpenhamn och till det var den alldeles utmärkt. Ibland vill jag ha lite lättsmält litteratur och denna är lätt att läsa även fast handlingen är allvarlig. Jag minns inte om jag har läst något av Leeb förut men jag tycker att hon är duktig på att skriva och jag känner med personerna.


Maja och Angelica har varit bästa vänner för länge sedan och Angelica var även kompis med Majas pojkvän Leon. Men när Maja åkte till USA i fem månader var Leon otrogen med Angelica. När Maja fick veta det åkte hon tillbaka till USA. Sex år senare dör Leon och Maja kommer hem till begravningen. Hon har saknat Angelica men vet inte om hon kan förlåta henne för det stora sveket. Angelica vill gärna ha tillbaka sin bästa vän. Nu är Angelica läkare och sambo med Jacob och har ett bra liv medan Maja mest flyter omkring och inte riktigt vet vad hon ska göra med sitt liv.



http://www.pocketforlaget.se/titel/pa-grund-av-leon/

No comments: