Sunday, January 01, 2017

Let it snow

Utläst 161230: Let it snow av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle

Den heter så på svenska också och är en samling av tre berättelser av amerikanska författare som skriver för ungdomar. Jag har bara läst Green tidigare men hans del var förvånande nog sämst. Jag tyckte att det blev ointressant när det handlade för mycket om att köra bil i snöstorm och sedan att försöka ta sig fram till fots i samma kaos. Sammantaget är det en gullig och julig bok, men jag hade förväntat mig att den skulle vara bättre. Dessutom trasslade jag ihop alla personer i huvudet, delvis för att jag blandade ihop dem med några karaktärer i den norska TV-serien Skam som jag just sett på SVTplay.

På julaftonskvällen är det snöstorm och Jubilee sitter på ett tåg till sina morföräldrar i Florida. Tåget kör fast och hon pulsar till ett Wafle House som ligger nära. Med på tåget är fjorton dryga cheerleaders som hon vill slippa, men de följer efter henne till matstället. Därifrån ringer de anställda till några vänner för att de ska ta med sig ett spel till restaurangen för att underhålla cheerleadertjejerna med. Det blir en tävling om vem som kommer fram först med spelet. I den sista delen måste Addie som är barista på Starbucks försöka fixa fram en minigris till sin kompis.

Let it snow : magisk julhelg i tre delar
http://www.adlibris.com/se/bok/let-it-snow-magisk-julhelg-i-tre-delar-9789163889417

No comments: