Tuesday, January 31, 2017

Dyngkåt och hur helig som helst

Utläst 170130: Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer




Jag är lite kluven till Mia Skäringer. När hon gör Mia och Klara, Tabita och Gulletussan och vad de heter klarar jag inte alls av henne, men jag började gilla hennes karaktär i Solsidan och programmet Mia på Grötö. Hon säger själv att hon är lite för mycket och det kan jag hålla med om. Vissa av de här krönikorna och blogginläggen är så privata så att det blir pinsamt. Visst är det modigt att vända ut och in på sig själv, men vill man veta så här mycket om en person? Jag tänker också på att det ska vara jobbigt för hennes familj när hon berättar saker om sitt sexliv, skilsmässan och hur hon mår.


Den här boken är från 2009 och jag köpte den i pocket på second hand för fem kronor för att ha med mig på resa och den passade bra för en övernattning i Växjö. Boken består av krönikor i tidningen Mama och utdrag ur hennes blogg. Det är lättläst och blandat humor med allvar. För dem som gillar Skäringer är det säkert intressant läsning och som lite tillfällig förströelse.


Dyngkåt och hur helig som helst
http://www.adlibris.com/se/ljudbok/dyngkat-och-hur-helig-som-helst-9789173486248

4 comments:

Hanneles bokparadis said...

Mia är duktig och rolig

Ylva said...

Hannele. Ja, bland annat, men jag är inte en av dem som gillar allt hon gör.

tant Hannele said...

jag vet inte allt hon gör, men sett när hon intervjuar gäster i skärgården hos henne

Ylva said...

Hannele. Ja, där är hon bra! Jag gillar hennes varghund också.