Thursday, April 14, 2016

You had me at hello

Utläst 160414: You had me at hello av Mhairi McFarlane

Det här är en riktigt mysig och rolig romantisk bok och när det bara är tio sidor kvar fattar jag fortfarande inte hur det ska bli. Romanen påminner lite om Arvet efter dig av Jojo Moyes, som jag nyligen läste, med sin engelska miljö och handlingen med en rolig kvinna som är olycklig. Det är kul att boken utspelar sig i Sheffield och Manchester, med typiskt engelskt gråväder, och inte i någon glassig metropol. Det retar mig med böcker på svenska som har engelska titlar, men jag vet inte riktigt vad den skulle kunna ha för svensk titel.

Rachel och Rhys har varit tillsammans i tretton år, sedan de gick på universitetet, och planerar sitt bröllop. Mitt i alltihopa tröttnar Rachel fullständigt och väljer att göra slut när det blir bråk om vilken musik som ska spelas på bröllopet. Hon tycker inte att Rhys och hans band ska spela på hans eget bröllop, och inser att han inte respekterar henne. När Rachels vän Caroline berättar att hon sett Ben på stan börjar Rachel desperat att försöka få se honom. Ben var hennes bästa vän under universitetstiden och de har inte setts på tio år. Hon var hemligt förälskad i honom och har aldrig kunnat glömma honom. När hon äntligen lyckas springa på honom visar det sig att han är gift med den vackra Olivia.

You had me at hello
http://www.adlibris.com/se/bok/you-had-me-at-hello-9789174752090

No comments: