Thursday, March 31, 2016

Konsten att ha sjukt låga förväntningar

Utläst 160330: Konsten att ha sjukt låga förväntningar av Åsa Asptjärn

Det här är en ungdomsbok som passar för tonårskillar, och som jag letar efter sådana böcker! Nu går i och för sig huvudpersonen i nian men jag hoppas att mina gymnasiekillar kan läsa den utan att tycka att den är för barnslig. Jag vet liksom inte vad jag ska hitta på åt dem när de vill ha "max 200 sidor, spännande men lätt". Den här tycker jag är rolig och det är intressant att se vad Emanuel ska hitta på.

Emanuel går i nian och har kommit på en lösning för att inte bli besviken. Det är lika bra att ha sjukt låga förväntningar så kan det inte bli sämre. Han har en bästa (och ende) vän som heter Tore, som gör honom tokig för att han är som han är och inte bryr sig om vad andra tycker. Emanuel har fått höra av sin storasyster Vanja att han har potential och tycker att Tore bromsar honom. När de är ihopklumpade är de bara töntar och tänk om Emanuel skulle vara populär om han blev av med Tore?

Konsten att ha sjukt låga förväntningar
http://www.adlibris.com/se/bok/konsten-att-ha-sjukt-laga-forvantningar-9789175034270

No comments: