Monday, June 29, 2015

Stanna innan du går

Utläst 150628: Stanna innan du går av Åsa Bonelli

Det här är en debutroman och författaren mejlade och frågade om jag ville ha ett recensionsexemplar. Jag lockades av vad jag läste om boken på Adlibris och tyckte att framsidan var fin och tackade ja, såklart. Det är en lättläst historia med intressanta relationer och vackra miljöer i Stockholms skärgård. Huvudpersonen har det inte lätt men hon är stark och lyckas ta sig igenom alla jobbiga händelser. Hon känns sympatisk och jag undrar hur hon har stått ut med sin tråkiga man i tolv år men sådana förhållanden finns det ju tyvärr många av. Perfekt sommarläsning om man vill ha något som engagerar utan att vara för tungt. Och det vill jag ju. Även fast den soliga sommar jag längtat efter ännu inte kommit har sommarläsningen gått bra hittills.

Malin behöver tid för sig själv efter att hennes äktenskap kraschat. Hon åker ut till sin lilla stuga på kobben utanför Möja, där hon ska skriva på uppföljaren till sin populära debutroman och träffa sina gamla vänner. Det är underbart att återse Herman och Carmencita, det äldre paret som har sett henne som en dotter, men lugnet hon söker infinner sig inte utan allt vänds upp och ned. Hon äventyrar förhållandet med en av sina äldsta vänner och skrivandet går trögt. Malin vet att hon får skylla sig själv men har svårt att stå emot en förbjuden frestelse.

Stanna innan du går
http://www.adlibris.com/se/bok/stanna-innan-du-gar-9789187595080

Tack, snälla Åsa, för boken och den fina hälsningen!

No comments: