Friday, February 06, 2015

Författare och berättare

I onsdags var jag och lyssnade på Katarina Mazetti och igår var jag på berättarkväll. Jag borde få ersättning för min kulturbevakning men nu blev jag inte kulturjournalist utan bibliotekarie och får nöja mig med recensionsexemplar av böcker ibland. Här är mitt inlägg från http://yfronten.blogg.se/

I onsdags var jag och lyssnade på Katarina Mazetti på kommunbiblioteket.
 
Hon berättade om sitt liv och sina böcker. Hennes kändaste bok är Grabben i graven bredvid och hon har själv varit gift med en bonde så hon vet hur det är att bo på landet. Däremot har hon inte varit bibliotekarie så den biten är påhittad. Det är kul att höra henne och jag ska försöka göra det igen när hon kommer hit på Berättarfestivalen i sommar. 
 
Igår var jag på berättarcafé i Växjö och lyssnade på Pelle Olsson som vunnit SM i berättande och är rolig. 
 
AnnKarin Åhnman är en annan av berättarna som håller i berättarkvällarna. Det var en trevlig kväll men jag var tvungen att gå i pausen för att hinna med sista bussen hem. 


No comments: