Wednesday, June 26, 2013

Bly

Utläst 130626: Bly av Lars Saabye Christensen

Det här är andra delen i en trilogi som jag läser på norska. Det var ganska länge sedan jag läste den första delen men jag tror att jag tycker bättre om denna. Barnen från den första boken har blivit ett gäng ungdomar i tjugoårsåldern. Huvudpersonen Kim är lite konstig och kul att följa.

Kim Karlsen kommer med danmarksfärjan till Oslo. Han har varit borta länge, bland annat i Italien. Han letar efter sammanhang och något att tro på. Då dyker Vivi upp och han blir omedelbart fascinerad av henne men vet inte hur han ska få träffa henne igen.

Bly
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8202286417

2 comments:

mind the book said...

blir jättesugen på de(n) här. tack!

Ylva said...

Mind the book. Ursäkta sent svar, jag har varit i Danmark. Läs hela serien i så fall.