Monday, March 11, 2013

Fällan

Utläst 130309: Fällan av Unni Drougge

Det här är lite komplicerat för jag brukar inte läsa deckare, men det här är inte någon vanlig deckare och jag har gillat Drougge förut när hon skrivit vanliga romaner. Den här boken blev jag lite nyfiken på eftersom den handlar om en bloggare. Till en början retade jag mig på den hurtigt komiska stilen men efter ett tag vande jag mig och tyckte bättre om den. Jag kan rekommendera den om man vill ha något lättläst och roligt. Det är den tredje och avslutande delen om den överviktiga skandaljournalisten Berit Hård. Jag undrar vad verklighetens Kissie tycker om detta; hon porträtteras inte särskilt fördelaktigt.

Sveriges populäraste modebloggare Kissie har fått ansiktet förstört efter en misslyckad skönhetsbehandling och det blir stora rubriker i tidningarna. Hennes otur tar inte slut där utan strax efteråt kidnappas hennes nyfödda dotter. Journalisten Berit blir intrasslad i en härva som leder henne till en bevakad ö i Thailand där det görs skönhetsoperationer. Samtidigt försöker hennes nya kärlek Benke varna henne för gangstern Ted, hennes ende riktige vän.


http://www.massolit.se/bocker/fallan/

Tack till Massolit för recensionsexemplaret!

2 comments:

Hanneles bokparadis said...

jag gillade Fällan och blev mer nyfiken på Unni Drougge

Ylva said...

Hannele. Jag tänker att jag kan läsa de andra i serien någon gång när jag vill ha lättsmält.