Monday, November 12, 2012

Enkät

Den här enkäten hittade jag hos  Bokhora men den finns översatt på många svenska bloggar.

Physical book or e-book?
Jag läser pappersböcker. Har inte testat E-bok. 
Audio or book in hand?
Jag läser som sagt pappersböcker. Har svårt att koncentrera mig på att lyssna. 
Paperback or hardcover?
Inbundet. Pocket på resa. 
Adult or Young Adult?
Vuxenböcker, men jag läser väldigt mycket ungdom också, särskilt crossover som till exempel X-publishing är duktiga på. 
Series or standalone?
Fristående. 
Dog ears or bookmarks?
Bokmärken! Jag gör aldrig hundöron.  
Breaking the spine or barely opening the book?
Jag är försiktig med böcker. 
Borrow or buy?
Låna. Jag jobbar ju på ett bibliotek. Har ofta inget sug efter att äga, utan tycker det är onödigt att köpa en bok som jag bara läser en gång. 
Bookstore or online?
Här skulle jag vilja svara bokhandel, men jag brukar beställa från Adlibris eller Bokus. 
Fiction or non-fiction?
Fiktion. 
Fantasy world or real life issues?
Realistiskt. 
Kindle, iPad, or other?
Jag har inte provat. Gillar att läsa på papper, men skulle gärna testa platta. 
Monster read or short & sweet?
Runt 300 sidor är lagom, tycker inte om när böcker är tjocka. Det skulle man ju kunna tro när jag är en sådan massläsare och försöker få elever att läsa, men jag gillar att hinna läsa många böcker och tappar snabbt intresset när det bara mal och mal, som det ofta blir när någon är för ordrik. 
Starry-eyed romance or full of action?
Romantik. Gillar fortfarande chick lit som tydligen är en utdöende genre.
Curl up in a Snuggie or bathe in the sun?
Älskar att ligga på vår brygga och läsa, trots att det inte blir så himla mycket läst när jag solar och måste hoppa i dammen emellanåt. 
Read the review or decide for yourself?
Jag vill göra mig en egen uppfattning, men läser mängder av recensioner. Det är ju oftast på det sättet jag blir nyfiken på en bok. 
Zombies or unicorns?
Eh, nej. Zombies i så fall, tror jag. 

No comments: