Friday, February 17, 2012

Den magiska bokskrivaren

Utläst 120217: Den magiska bokskrivaren av Maria Edgren

Fantasy är inte min genre, men jag fick den här boken från förlaget Darkness publishing och tänkte att jag kan väl läsa den, den är bara på 132 sidor. Det är en barnbok och som sådan tror jag den fungerar, fast samtidigt är den lite osammanhängande och svår att hänga med i så jag vet inte vilken målgruppen är. Kanske tioåringar som gillar magi? Tyvärr är den dåligt korrekturläst vilket drar ned betyget.

Agatha bodde ensam med sin katt i en liten stuga vid den gamla linden. Plötsligt försvann hon helt spårlöst en natt och skulle kanske blivit bortglömd om det inte var för boken med hennes sagor. Långt senare börjar "De hemliga", kompisgänget Mirry, Jossan och Leo, att försöka få reda på vad som hände Agatha.

No comments: