Thursday, September 29, 2011

Gainea av Aengeln Englund

Det börjar bli länge sedan jag läste ut en bok och det här är ännu ett inlägg som inte hör till läsdagboken egentligen. Jag har gått upp från 50% till 60% och det är mina morgonlästimmar som försvunnit. Fortfarande har jag såklart en mycket lyxig tillvaro och har inte så många måsten utan gör mest sådant som är roligt och som andra gör när de har tid över; läser, skriver och lever över huvud taget ganska långsamt och jag förstår verkligen inte hur "alla andra" hinner med det de gör med heltidsjobb, familj och intressen ovanpå det! Men nu till Gainea.

Jag har träffat en Ljungbyförfattare; Aengeln Englund som skrivit boken Gainea, och fått ett exemplar av den. Det är väldigt mycket för mycket fantasy för mig som mest läser realistiska böcker, så jag kommer inte att läsa den men jag tycker det är intressant med en lokalförfattare och det är kul att prata med någon som skrivit en hel bok. Det är den första i en tänkt serie och han har redan tankar om vad som ska hända i sjätte delen, så att skrivandet är ett stort intresse för Aengeln är inte att ta miste på. Boken kommer att finnas att låna på vårt skolbibliotek och jag ska tipsa fantasyläsare om den.

Man kan läsa boken här:
http://aengeln.se/gainea/

No comments: