Sunday, September 25, 2011

Bokmässan

Jag har som vanligt haft det väldigt trevligt på bokmässan. Det var inte så många författare jag måste se i år men jag gick hela fredagen och var på intressanta seminarier:

Hur låter berättelsen om det nya Sverige? Med bland andra Dilsa Demirbag Sten som skrivit Stamtavlor.

Det goda inom dig. Med Linda Olsson som även skrivit Nu vill jag sjunga dig milda sånger och Sonat till Miriam.

Ljust och fräscht. Med Henrik Schyffert och Fredrik Lindström.

Psykologer skriver romaner. Med Jenny Jägerfeld, som skrivit Hål i huvudet och Här ligger jag och blöder, och Calle Brunell som skrivit Brev från en bruten horisont.

Hur blir vi bäst i klassen?

Biblioteken och de nya medierna.

Läsecirklar för mångkultur och integration. Med bland andra Christer Hermansson som skrivit Ich bin ein Bibliothekar!

Jag kan inte lägga in bilder här men se min andra blogg
http://yfronten.blogg.se/

3 comments:

Hanneles bokparadis said...

Mycket du hunnit med.

Fru E said...

Oj, vad många du hann med!

Ylva said...

Hannele. Ja, jag är själv ganska imponerad.

Fru E. Men så var jag nästan bara på övervåningen i år.