Saturday, June 04, 2011

Mitt livs roll

Utläst 110603: Mitt livs roll av David Nicholls

Ah, vilken fruktansvärt rolig och bra bok! Det behövde jag efter den sega Revolutionary Road. Den här är så att jag ibland sneglade över på nästa sida för att se hur det skulle gå, och det brukar jag aldrig göra! Jag tycker faktiskt att det är den bästa av Nicholls fast det är En dag som blivit mest uppmärksammad. Nu ska jag komma ihåg att tipsa om denna om någon är ute efter en "rolig bok" för det är tyvärr ganska svårt att hitta. Det är engelsk humor när den är som bäst.

Stephen C. McQueen är skådespelare och får alltid höra skämt om ifall han är den riktigt Steve McQueen (betydligt mer känd). Han är bra på att spela död, har ett alldagligt utseende och får därför roller där man inte ska ha några utmärkande drag. Men så är han faktiskt inhoppare för Josh Harper, som blivit utnämnd till världens tolfte sexigaste man, i en pjäs och hoppas att Josh någon gång ska bli sjuk så att han ska få gå in i rollen och bli upptäckt.

4 comments:

Hanneles bokparadis said...

jag älskar engelsk humor

Hanneles bokparadis said...

En dag har jag ju läst...

klok som en bok said...

Ja ibland behöver man något rysligt roligt så jag ska kanske testa denna då:-)

Ylva said...

Hannele. Jag med! Det är tydligen typiskt svenskt att gilla engelsk humor. Det sägs att vi har samma humor men jag tycker engelsk är roligare!

Hannele. Ja, den tyckte jag också om, men den var inte lika humoristisk.

Klok. Det tycker jag du ska!