Friday, October 29, 2010

Krigare utan minne

Utläst 101029: Krigare utan minne av Niklas Krog

Eftersom skolan hade besök av Niklas Krog i veckan tänkte jag att jag skulle läsa något mer av honom än de två böcker jag läst om de unga basketspelarna Turk och Ayla. Jag är egentligen inte intresserad av äventyrsberättelser men det här är en liten bok från LL-förlaget (lättläst) så den går fort att läsa. Jag blev glatt överraskad över att den snabbt drog in mig i en våldsam historia med mycket blod och död, sådant som jag inte brukar gilla alls att läsa om. Det är en perfekt bok för killar som är ovana läsare och som vill ha mycket action. Det enda som stör mig är de påhittade tarpunerna som är lite för mycket fantasi för mig.

En man vaknar upp på en öde strand. Han vet inte var han är. Han vet inte ens vem han är och alla hans minnen är borta. Det kommer fram fyra hotfulla män mot honom och då minns han en sak; hur man dödar. Han undrar varför alla är rädda för honom och vad han har gjort, eftersom alla verkar veta vem han är.

2 comments:

Niklas said...

Kul att läsa, Ylva! Jag kan erkänna att tarpunerna stör mig också ibland, trots att det alltså var jag som hittade på dem. :)

Ylva said...

Jag måste nog läsa de andra böckerna och se hur det går.