Wednesday, December 09, 2009

Slam

Utläst 091208: Slam av Nick Hornby

Det här var mig en besynnerlig bok och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag brukar gilla Hornby, men det här fungerar inte för mig. Jag vet inte om det är för att det är en ungdomsbok, men det tror jag inte för det brukar inte hindra mig, utan det är nog snarare den konstiga kombinationen skejtare som gör tjej gravid när han är sexton, svischas ibland till framtiden, verkar dum i huvudet men ska läsa på college.

Sams största intressen är skejting, alltså på bräda och inte på is (det där var ganska självklart på svenska) och flickvännen Alicia. Båda är sexton år och deras mammor jobbar tillsammans och har fört dem samman på en familjefest. När Alicia blir gravid bestämmer hon sig för att behålla barnet oavsett vad Sam tycker.

No comments: