Monday, May 05, 2008

Bekantas bekanta

Utläst 080504: Bekantas bekanta av Mats Strandberg

Jag blir lite kluven av den här boken och läser jag på baksidan blir jag rent rädd när det står "Sveriges svar på Jackie Collins" enligt Elle. Jag tyckte om Strandbergs förra bok Jaktsäsong som handlar om böglivet i Stockholm. Denna handlar väldigt mycket om 90-talet i Stockholm och det är roligt med alla musikreferenser, men personerna blir lite väl otroliga för att övertyga mig. Ibland känns boken pratig och oengagerad och ibland blir jag nästan tårögd. Jag tycker om chicklitt och relationsdramer så i princip gillar jag ju det här, men den hade nog tjänat på att vara lite kortare.

Camilla är drygt trettio och före detta fotomodell. Efter en tid i New York kommer hon hem till Stockholm, har inga pengar och vet inte vad hon ska göra. Förutom att försöka få tillbaka Carlo, mannen som lämnade henne strax före bröllopet när hon avslöjade att hon varit otrogen. Dessutom vill hon bli popstjärna. Ett av hennes hinder heter Lilly som är lillasyster till hennes bästa kompis Daniel och har flyttat till Stockholm för att bli känd. På vilket sätt som helst. Daniel är en överviktig drag queen som vill vara stöd både åt Camilla och Lilly.

No comments: