Friday, April 18, 2008

Dagens Agnes

Utläst 080418: Dagens Agnes

Dagens Agnes är en av mina favoritbloggar och egentligen den enda barnbloggen jag läser. Annars blir jag så trött så jag nästan kräks på alla mammabloggar och gravidbloggar och sådant där som inte jag är intresserad av alls. Men Agnes är alltså skitrolig. Nu har bloggen kommit som bok och Agnes har hunnit bli sju år men är fortfarande lika härligt spontan och glad som hon varit genom hela bloggen i tre års tid. Lite stör jag mig på att det är genomgående små bokstäver men på det hela taget är det en finfin liten bok. Så här kan det se ut:

åh, jag önskar att jag vore blind!
marcin:
va?
mmm, det är nog enda sättet för mig att få en hund...

(agnes sträcker på:)
åh! vad stor jag har blivit!
min kropp har växt heeela natten!
det är bra att den växer när jag sover...
... för då slipper jag ju se det!


vet du vad lillgammal är?
det är när man är liten men ser väldigt gammal ut...

No comments: