Tuesday, February 05, 2008

Att älska som en porrstjärna

Utläst 080204: Att älska som en porrstjärna, en sedelärande berättelse av Jenna Jameson och Neil Strauss

Varför, varför, varför kalla det här för en sedelärande berättelse? Det är en biografi om Jenna Jameson, född Massoli 1974 (samma år som jag vilket känns skrämmande på något vis). Hon har skrivit den tillsammans med skandaljournalisten Neil Strauss som även skrivit Spelet, en bok jag nyligen läst som har liknande språk. Jag retar mig på missbrukandet av uttrycket "än idag" som jag aldrig skulle skriva nästan. Det låter så överdrivet, vad är det för fel på "fortfarande"? Boken är mycket självutlämnande och Jenna berättar om alla sina flickvänner, pojkvänner, problem i familjen, knarkande, våldtäkter, svek, sprit och såklart själva strippandet och porrfilmandet. Jag blir rätt så mätt och trött och ändå gick det snabbt att läsa de 600 sidorna. Det är något i det här skandalösa livet jag är nyfiken på. Det är många närgångna bilder och beskrivningar på till exempel hur man gör en avsugning. Ett tips är att dra in båda testiklarna i munnen och slicka det känsliga området bakom pungen. Jag vet inte.

No comments: