Monday, December 17, 2007

På andra sidan Venus

utläst 071116: På andra sidan Venus av Elisabeth Andersson

Nej, det här var mig en dålig bok! Enligt Stockholms city (måste vara en gratistidning) ska det vara "En blågul Djävulen bär Prada fast bättre." Jag tyckte Djävulen bär Prada var sådär men det här var riktigt trist. Det ska vara en underhållningsroman om och för kvinnor i karriären men den är inte ett dugg rolig. Eller är det jag som inte är tillräckligt i karriären? Personerna berör mig inte ett dugg och jag blir bara uttråkad av långrandiga beskrivningar av hur "Katarina tog en halv tomat som låg i salladskålen" eller "Maggan tvättade händerna, torkade av dem noggrant och gick sedan ut till sin plats igen."

"Maria Bergman har ett prestigefullt jobb som nybliven redaktionschef på en av det kända förlaget Venus tidningar. Hennes chef är den orädda affärskvinnan Susannah Poirée Carlson, mäktig medialegend och manslukerska." Gäsp! Som jag skiter i hur det ska gå för Maria!

No comments: